חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מהם ערכים | שוש מעוז אריה

איך תשמרו על החיים של הילדים שלכם כשהם נוהגים בכביש?

מתאמנת שלי, צלצלה אלי בהיסטריה ושאלה: “מה אנחנו עושים עם יעל? זו התאונה השמינית שלה השנה? אני לא רוצה כבר לדבר על הנזקים הכספיים הנגרמים מהתאונות האלה, אבל מה יהיה? החיים שלה…אנחנו מודאגים שמא תאבד את החיים שלה באחת התאונות האלה?

יעל היא צעירה בת 27 נמצאת בזוגיות עם הפרעת קשב, אך מטופלת חלקית מאד. היא התחילה אימון ומייד זנחה אותו, מסכימה לטיפול תרופתי (זה קל עבורה לבלוע כדור לעומת אימון) ולוקחת ריטלין כשהיא זוכרת. בתאונה האחרונה בה היתה מעורבת, שבגינה אמא שלה נשברה ושיתפה אותי, שאלתי את אמא האם היא לקחה ריטלין באותו יום. תשובתה היתה: “לא, היא שכחה”.

מעניין אם היא היתה זקוקה למשקפיים (יש לה מס' 3) לצורך הנהיגה, והיא היתה נכנסת לאוטו ומגלה שהשאירה את המשקפיים על השולחן בחדר שלה, האם היא לא היתה חוזרת לקחת אותם? בתשובה היא: ברור שכן! 

הפרעות קשב וריכוז אצל צעירים 

צעירים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז  ADD / ADHD נמצאים בסיכון גבוה יותר פי 2-4 להיות מעורבים בתאונות דרכים בהשוואה לבני גילם וסיכוי של פי 44 לאחריות לתאונה בה הם מעורבים כנהגים. התאונות בהן הם מעורבים, הן לצערינו קשות יותר, הן מבחינת הפגיעה הפיזית של הנהגים והן מבחינת נזקי רכוש כבדים יותר. יש ביניהם שחווים אף תאונות חוזרות.

אימפולסיביות (כשהנהג מגיב לפני שהוא חושב), מוסחות גבוהה, חיפוש אחר ריגושים, הרפתקנות, נטייה לקחת סיכונים והערכת מרחק או זמן לא מדוייקים הם חלק מהסיבות שמערבות אנשים עם הפרעת קשב בתאונות דרכים.

מחקרים שעסקו בהשפעת שימוש בתרופות כגון ריטלין, קונצרטה, אדרל ועוד, על נהיגה של צעירים עם הפרעות קשב וריכוז, הראו שיפור במיומנויות הנהיגה בזמן שנהגו תחת השפעת התרופה.

כידוע, הטיפול המומלץ בהפרעת קשב הינו משולב: תרופתי והתנהגותי (אימון אישי ע”י מומחה להפרעת קשב). 

חשוב לדעת! 

המצב הזה, כמו בתחומים נוספים של הפרעת קשב וריכוז , אינו גזירה משמיים! יש מה לעשות ויפה שעה אחת קודם. מדובר בחיים שלנו ושל היקרים לנו מכל, הילדים שלנו. 

לפני מספר שנים ראיינתי את יניב גרינברג, אחד המורים ללימוד נהיגה, שמלמדים נהיגה צעירים עם הפרעת קשב. יניב גם מלמד במספר שיעורים מצומצם מאד את אלה שכבר יש להם רישיון, כמו יעל שלנו, אך מעורבים בתאונות בגלל המיומנויות שציינתי למעלה, בהן הם מתקשים ועוזר להם בשיפור המיומנויות הנדרשות לנהיגה בטוחה.

הראיון הזה הוא חלק מ"קול הקשב" – ערכת למידה אישית להתמודדות עם הפרעת קשב.
לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.