חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הפרעת קשב ופעלתנות יתר | שוש מעוז אריה

הפרעת קשב ופעלתנות יתר היא לא רק מה שחשבתם…

הפרעת קשב היא לא רק מה שחשבתם…

רובנו יודעים שהפרעת קשב היא הפרעה של קשב או בעצם היעדר קשב, אך למעשה מדובר בהפרעה מורכבת הרבה יותר.

אז בואו נגדיר רגע מהו קשב:

קֶשֶב או תשומת לב הוא היכולת להתמקד באופן מתמשך בגירוי מסוים או בפעילות מסוימת.

לרוב, אנשים רואים את מה שברור לעין.

לדוגמא את הקושי להתרכז, את ההתנהגות ההיפראקטיבית ו/או האימפולסיבית. לדוגמא כשאדם חסר מנוחה, מדבר הרבה, משחק בעצבנות, לא יכול לשבת בשקט, רץ או מטפס הרבה, תמיד בדרכים, חסר שליטה עצמית, מתקשה להמתין בתורו, פולט, קוטע, לא מאורגן, אינו עוקב אחרי הוראות, לא שם לב, שכחן, מוסח, עושה שגיאות טיפשיות, מאבד דברים…

מה שאנשים לא רואים זה את מה שנמצא מתחת לפני השטח, מתחת לקצה הקרחון!

ומה באמת נמצא שם?
כל אותם קשיים שנובעים מהפגיעה בתפקודים הניהוליים !

חשוב ביותר, למי שמתמודד עם ההפרעה, לבני הזוג שלהם ולבני המשפחה, להבין מהם תפקודים ניהוליים ומה החשיבות שלהם לאדם. רק אז יבינו אילו טיפולים נדרשים, אילו אסטרטגיות וכלים עשויים לעזור ויפסיקו לחפש פתרונות קסם או פתרונות שלא עובדים.

אז מהם תפקודים ניהוליים?

זהו אוסף של כישורים קוגניטיביים גבוהים שמאפשרים לנו לבצע מטלות שגרתיות ומטלות מכוונות מטרה.

כישורים אלו כוללים:
תכנון והתארגנות , ניהול זמן , הערכת זמן לבצוע משימה, להתחיל בזמן ולסיים בזמן , תיאום ותזמון בין כמה תהליכים, סדר וארגון במרחב, הסקת מסקנות והפקת לקחים, הערכת תוצאות עתידיות, מוטיבציה עצמית לאורך זמן, שליטה בדחפים וברגשות, ניטור פעילות פיזית והתנהגות ועוד.

מתחת לקצה הקרחון נמצאים חבויים:

תפקודים ניהוליים נמוכים, זיכרון עבודה לקוי, קושי בוויסות רגשי, קושי בפתרון בעיות מורכבות, הפרעות בשינה, חוסר שקט בשינה, קושי להירדם, קושי להתעורר, מאחר, עצבני, תחושת זמן לקויה, קושי באומדן והערכה של זמן, שוכח פרויקטים ארוכי טווח או מאוחר, קושי בתכנון לעתיד, קוצר רוח, קושי להמתין, דפוס הימנעותי, בוגר פחות, 2-4 שנים מתחת לגיל הכרונולוגי מעשי, לא לומד מאירועים קודמים, חוזר על התנהגות בלתי הולמת, משמעת עצמית נמוכה, קושי להתמודד עם מסגרות וכללים, קושי בניהול התנהגות, צריך סיפוק ותגמולים מיידיים, שכחה, עיבוד מידע איטי, עיבוד קוגניטיבי איטי, חוסר תשומת לב, סף תסכול נמוך, פתיל קצר, מגיב רגשית, מוותר בקלות רבה מדי, קושי לווסת רגשות, קושי לראות את הפרספקטיבה של הצד השני.
את כל אלה – לא רואים!

כשאנחנו מבינים שהפרעת קשב (ADD/ADHD) היא הפרעה של תפקודים ניהוליים (EFDD), הטיפול צריך לתת מענה לבעיית הקשב מצד אחד (טיפול תרופתי לדוגמא) ולבעיות הנובעות מפגיעה בתפקודים הניהוליים, שמשפיעים על חייו של המתמודד עם ההפרעה מצד שני, ולפתח אסטרטגיות התמודדות ספציפיות לכל קושי (אימון אישי ע"י מומחה להפרעת קשב).

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.