חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ערכים

הכל (אינו) צפוי והרשות נתונה! על מחויבות, נאמנות ואחריות

לכל אדם, באשר הוא, קיימת זכות הבחירה. בכל צומת בה אנו נתקלים, אנו בוחרים את השביל המתאים לנו. כאשר מדובר בסיטואציות מוכרות וצפויות, קלה עלינו הבחירה. נשאלת השאלת, מה עושים כאשר נתקלים בסיטואציות פתאומיות ובלתי צפויות? כיצד בוחרים את הצעד הנכון? על אילו ערכים נשענים? אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות קלפים טיפוליים אימוניים בנושא ערכים.

במאמר זה, נסקור את השלכות אסון המעבורת הקוריאנית, אשר התרחש ב- 16/04/14, בו טבעו למוות כ-200 אנשים, ברובם תלמידים. לאסון זה היו השלכות פוליטיות בקרב צמרת המדינה, עד כדי כך שהובילו להתפטרותו של ראש הממשלה, כשבועיים לאחר מכן.

אין סומכין על הנס

  • התפטרותו של ראש ממשלת דרום קוריאה, מציגה בראש ובראשונה את ערך הנאמנות והאמינות. שהרי יכול היה להמשיך ולדבר לעמו, למען ימתינו לנסים ואולי ימצאו ניצולים נוספים. אולם, ידע ראש הממשלה, כי אין סומכין על הנס ובמעשה אמיץ, המדגיש את חשיבות ערך הנאמנות למדינה ולאזרחיה- בחר להתפטר

מנהיגות אמיתית מהי

  • מנהיג אמיתי, מכיר במחויבתו כלפי העם אשר בחר בו. במידה ויש לקבל החלטות קשות, הרי שמתפקידו של המנהיג להיות אחראי ומחויב למדינה ולאזרחיה ולאשר גם אותן. באסון המעבורת הקוריאנית, היה על המנהיג לקבל את ההחלטה הקשה מכל: להתפטר, מתוך הבנה עמוקה כי המחדלים הרבים הנוגעים לאסון, נבעו מכשלים בהחלטות ובמהלכים אשר בוצעו או שלא בוצעו על ידי ממשלת דרום קוריאה, בראשותו. על כן, עליו לתת את הדין, “לשים את המפתחות על השולחן” ולפרוש בראש מורכן.

מנהיג דרך ערך

ניתן להסיק, כי ראש ממשלת דרום קוריאה ייחס חשיבות רבה לערכי המנהיגות, נאמנות, אחריות ומחוייבות. ובכך בסופו של דבר, נמדד מנהיג אמתי. הרשות היתה נתונה לו והוא בחר להיצמד לערכים אלה ולא לנטוש אותם, גם כאשר עולה לו הדבר במחיר יקר- פרישה מתפקידו בנסיבות בו יזכרו אותו באופן שלילי למדי.

לסיכום, עובדה היא, כי במידה ועולים מצבים בלתי צפויים, הרשות עדיין נתונה בידיכם ואתם יכולים, לכאורה, לנטוש את הערכים בהם אתם מאמינים. אולם, תופתעו לגלות, עד כמה קשה ואף בלתי אפשרי להתנתק מהם, שהרי הם מהווים את מתווה נפשכם ופועלכם. הערכים בהם אתם דבקים, הם אלו המובילים אתכם בכל סיטואציה בחיים, בטוב וברע.

וכטיפ חשוב לסיום: כאשר אדם מקבל החלטה שאינה בהלימה לערכים שלו, הוא חי בסבל ובתחושת אי נוחות שמלווה אותו זמן רב. אז פשוט- היו מי שאתם, אל תנסו לסטות לכיוונים אחרים ותיווכחו כי זוהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם, כך תחיו בתחושת סיפוק והגשמה.

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.