חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מהם ערכים

ערך החודש: אהבה

האהבה שלי היא לא האהבה שלו

כתב יהונתן גפן בשירו המפורסם את המילים הבאות:

” אמרת שהחיוך שלו מביא לך את האביב
ואם את בצרה אז הוא תמיד מקשיב
ולמה רק איתי יוצא לריב
כי הוא אחד כזה שזבוב לא יעליב
והוא אוהב אותך, אמרתי: “למה לא?”
אבל האהבה שלי היא לא האהבה שלו ”

יום האהבה הנחגג היום מעלה שאלות רבות לגבי האהבה. מה זו בכלל אהבה ? האם כולם חשים אהבה ? האם כולנו יודעים לאהוב ? האם משמעות אהבה עבורי, זהה למשמעות אהבה עבורך ?

אהבה כערך סובייקטיבי

קיימים ערכים מסוימים, דוגמת הערך: עזרה לזולת, אשר משמעותם ברורה ואובייקטיבית. אנו יכולים לראות בחשיבותו גבוהה יותר או פחות, אך לכולנו ברור במה מדובר. ערך האהבה הינו מיוחד במינו כיוון שהוא סובייקטיבי ביותר. ובכל הקשור לאהבה, תמיד זכרו כי כל אדם רואה אותה בעיניים שונות. השיר המוזכר לעיל, מסביר בצורה מושלמת את הכוונה. הבחורה מתארת אהבת עבר שלה ובאה בתואנה לגבי אהובה כיום, מדוע הוא שונה? עונה לה אהובה: האהבה שלי היא לא האהבה שלו.

אוהב אותי, לא אוהב אותי.

בתחילת מערכת יחסים, חשוב בשלב כלשהו לבצע תיאום ציפיות לא פורמלי. אין הכוונה לשיחה כבדה מדי. שיחות כבדות בנושאים כאלו בתחילת מערכת יחסים, נוטות להרתיע את בן/ בת הזוג. נסו לשלב זאת בשיחה קלילה, תוך כדי חיבוק אוהב. מה זו אהבה בשבילך לעומת מהי אהבה בשבילי ? מה חשוב לך ומה חשוב לי ? “תיאום ציפיות” זה, יקרב אתכם ויגרום לכך שאת תדעי שהוא מרגיש אהבה כשאת מכינה ארוחת ערב ואתם יושבים יחד לסעוד, ואילו הוא יידע שלהגיד לך בכל ערב כמה את יפה גורם לך לחוש אהובה. ובכלל, תיווכחו שהרבה דברים שכלל לא עלו בדמיונכם, בעיני בן/ בת הזוג שלכם נחשבים כגילויי אהבה מופלאים.

חשיבות שימור האהבה

הכרתם, התאהבתם, חלפו השנים, התחתנתם, נולדו הילדים ו….החיים נמשכים. יום אחד אתם מגלים שלא ברור לכם מה אתם מרגישים כלפי בן/ בת הזוג שלכם. האם היא עדיין אוהבת אותי ? האם אני עדיין אוהב אותה ? האם יש בה מה לאהוב עדיין ? ובכן, זוכרים את תיאום הציפיות ….? החיים לעיתים אינם פשוטים, ישנן עליות ומורדות בחיי כל זוג ומשפחה. אולם במידה ואנו מעוניינים להישאר עם בן/ בת הזוג לאורך שנים מחובתנו לשמר את הגחלת בוערת. אל תוותר על הדברים שהיא אוהבת, אל תשכחי מה חשוב לו באהבה והשתדלו ככל הניתן פשוט: לאהוב.

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.