חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אימון קשב ופעלתנות יתר

אני רוצה שיהיה לי חבר טוב ולהיות חלק מהחבורה…!

לקראת חופשת הקיץ בחרתי לכתוב על נושא משמעותי לכל  עת – השתייכות חברתית.

כמאמנת ומטפלת NLP ודמיון מודרך פגשתי הרבה כאבים אצל  בני נוער.

בדידות חברתית הוא מהגדולים שבהם.

מכירים את הילדים האלה שכל משפט שלהם מורכב ממלה אחת?  כן , טוב, בסדר,סבבה …

לא יודעים לבטא את עצמם במלים. אלה ילדים ונוער המשתוקקים להזמין חבר, אבל אין להם מושג

מה להגיד לו וכשהוא כבר מגיע – אין להם מושג איך לתקשר איתו. לספר משהו שחוו, לעניין, ועוד

יותר מזה, להתעניין בשני, ליצור קשר עין, ליצור חיבור אמיתי – אין להם מושג איך עושים את זה.

מה שילדים מתבגרים אחרים יודעים לעשות בצורה פשוטה וטבעית הוא לא יודע.

אין לפטור מצב כזה באמירה:” נו, מה ניתן לעשות?.. זה האופי שלו”

אז לא ! יש מה לעשות! זה בהחלט יכול להיות אחרת! ניתן לעזור לו, לאמן אותו להתנהלות והתנהגות אחרת ולאפשר לו להצליח.

אחד המוקדים של האימון NLP הוא – תקשורת. שם אני מאמנת, איך ליצור חיבור ,איך ליצור את הדבר שעבור חלק מהילדים והמתבגרים זה פשוט ומובן מאליו – תקשורת עם בן אדם נוסף. וזה יכול להיות חבר או חברה, אח או אחות, הורים או בני משפחה וגם המוכרת בחנות.(שלעיתים הם נמנעים מלפנות אליה)

מתבגרים מתפתחים בתוך מערכות יחסים. הם זקוקים לקשר ולתקשורת כדי לבנות את הזהות

האישית לכן הקושי החברתי הוא מכריע להתפתחות ולבניית הזהות האישית.

 

גיל ההתבגרות, שלב התפתחותי חשוב ביותר.

גיל מלא הזדמנויות להתפתחות החשיבה המופשטת והרגשית ומענה לשאלה המרכזית:

מי אני? מה אני שווה? מה אני יכול? מה אני רוצה להיות?

 זו הזדמנות ראשונה לצאת מדפוסים מעכבים בהווה ובעתיד, לקבל החלטות ולעצב את הזהות.

בהסכמה של עומרי והוריו רוצה לשתף בחלק מתהליך האימון על עומרי

עומרי (שם בדוי) בן 10. ילד נבון , אינטליגנטי, ספורטאי, תלמיד טוב, בן בכור להוריו.

המשפחה עברה מחדרה לזיכרון יעקב. המעבר קשה לעומרי. בחדרה היו לעומרי חברים ובעיקר חבר קרוב, אליו הוא מתגעגע. במקום החדש, קשה לו להשתלב חברתית ועדיין לא מצא חבר קרוב. המצב הזה נמשך יותר משנה. זה מתסכל, כואב ופוגע בדימוי העצמי של עומרי. ההורים החליטו לחפש דרך נוספת לעזור לעומרי- אימונוער.

בהסכמה של עומרי והוריו רוצה לשתף בחלק מתהליך האימון על עומרי

עומרי (שם בדוי) בן 10. ילד נבון , אינטליגנטי, ספורטאי, תלמיד טוב, בן בכור להוריו.

המשפחה עברה מחדרה לזיכרון יעקב. המעבר קשה לעומרי. בחדרה היו לעומרי חברים ובעיקר חבר קרוב, אליו הוא מתגעגע. במקום החדש, קשה לו להשתלב חברתית ועדיין לא מצא חבר קרוב. המצב הזה נמשך יותר משנה. זה מתסכל, כואב ופוגע בדימוי העצמי של עומרי. ההורים החליטו לחפש דרך נוספת לעזור לעומרי- אימונוער.

בהסכמה של עומרי והוריו רוצה לשתף בחלק מתהליך האימון על עומרי

· היכן אתה נמצא היום ולאן אתה רוצה להגיע ?

· עכשיו אני מספר 1. יושב לבד בצד. מסתכל על האחרים שמשחקים על עץ.

· ומה חושב מספר 1 ?

· הוא חושב שלכולם טוב ורק הוא לבד. כולם משחקים ואותו לא מזמינים.

· ומה מרגיש 1? הוא מרגיש בודד, עצוב 

· לאן היה רוצה להגיע?

· הוא היה רוצה להיות כמו  14 באמצע הדרך. לא למעלה ולא למטה. לשבת בביטחון על הענף וליהנות מהפרפר. הוא נראה שמח מרוצה מהמקום שלו.

· איך הוא יכול להגיע למקום 14?

· הוא צריך לקום ממקום 1 לעמוד להתחיל לטפס כמו 5.

· מה יאפשר ל1 לקום להתחיל לטפס?

· ההחלטה להגיע לאימון  והידיעה שהוא לא לבד יעזרו לו, נותן לו כוח, גורמת לו לקום ולהתחיל לטפס כמו 5.

· מספר 5 משעין את הרגל שלו על מספר 3. איך אתה מבין את הזה?

· כן, הוא נשען על ההורים שלו כדי להתחיל לטפס. הם תמיד עוזרים לו ועומדים לצידו.

· האם הם יכולים לדחוף אותו עד 14? במי זה תלוי, אם הוא יגיע למקום 14?

· לא, הוא צריך להמשיך לבד. יש לו כוח. ההחלטה שלו נותנת לו כוח. הוא לא מוותר בקלות.

· במי זה תלוי אם יגיע למקום 14?

· זה תלוי רק בי!!

הרגע בו הנער לוקח אחריות -“זה תלוי רק בי” – זהו רגע של מפנה .

ממקום פאסיבי למקום אקטיבי.

ממקום שאחרים מנהלים אותי למקום שאני יכול לנהל את עצמי.

השלט אצלי. אני פועל על העולם ומכוון אותו למקום שאני רוצה.

ואיך תדע שאתה בדרך הנכונה? מה יהיו הסימנים בדרך, מה יהיו נקודות הציון בשבילך?

· אני מזמין חברים מהכיתה אלי הביתה.

· אני יוזם משחק עם חברים מהכיתה.

· אני מקשיב ולא מתפרץ.

· אני מוותר במשחק.

· אני יודע להגיד “לא” בלי לפחד לאבד חברים.

· אני נרשם לחוג במתנ”ס.

· אני הולך באופן קבוע לאימוני כדור סל.

אלה נקודות הציון בדרך אל המטרה . נקודות הציון הם חומרי העבודה בדרך אל המטרה. אלו מטרות הביניים, הם המיומנויות, האמונות, ההרגלים, הרגשות , המחשבות עליהם נעבוד יחד לקידום המטרה.

לדעתי, אימון הוא המענה המתאים ביותר לנוער -אימונוער.

· האימון הוא תהליך קצר מועד בין 12-16 מפגשים אישיים, המכוונים להגשת מטרה ספציפית.

· בטחון עצמי נבנה על ידי עשייה והצלחה. אימון בונה במתבגר את האמונה שהוא יכול. מתוך העשייה צומחת יכולת, והתהליך מייצר מעגל של הצלחה ושינוי.

· דרך התהליך האימון לומד המתבגר שהוא זה היוצר את המציאות דרך הבחירות שלו-” השלט” אצלו והוא המנהל של חייו.

· האימון מפתח תחושת ערך אצל מתבגרים, אמונה בעצמם וביכולתם ולהתמודד ולמצוא פתרונות. כמו כן, מפתח גישה אופטימית לחיים וחוסן בהתמודדות עם משימות החיים.

 

לקבלת פרטים נוספים צרו קשר.

מאחלת לכולנו, חופשה מהנה,

מלוי מצברים לכל המשפחה

שייכות חברתית ומשפחתית- שייכות.

שלכם,

דרורה

לפרטים נוספים
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:

טיפים ומאמרים נוספים בנושא קשב וריכוז

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .
אפשר להיפגש גם בזום! תהליכי אימון אונליין להפרעת קשב וריכוז. קל מהיר ואפקטיבי מתמיד.